torstai 16. marraskuuta 2023

Loppuvuoden suunnitelmia

Täällä jo kieli pitkällä odotan kaikkia ihania joulumarkkinoita! Se on yksi syy miksi rakastan asua Saksassa. :) Jos muuttaisin muualle, eka tulisi ikävä rakkaita ystäviä ja sitten saksalaisia joulumarkkinoita. ;) Marraskuun lopulla on jo monia joulutapahtumia. Olen kyllä 100% jouluihminen. Markkinoilla parasta ovat ihanat tuoksut ja kauniit valot sekä iloinen tunnelma jonka voi aistia. Siihen sekaan vielä juhlamieltä, suloisista kojuista ostettuja herkkuja sekä lämmintä juomaa. Mikäs sen mukavampaa? (En ole suuri Glühweinin ystävä. Muiden nauttiessa punaisesta juomasta, minä juon lastenpunssia tai kaakaota. Ja popsin sata currywurstia...)

Minulla on eri päivinä eri vapaaehtoistyökaverit. Näistä minun kollegoistani tämä toinen porukka pyysi minua kanssaan illalliselle. Emme vaihtaisi lahjoja, vaan söisimme jossakin hyvässä ravintolassa ja juhlistaisimme joulua sillä tavalla. Tällä kokoonpanolla emme ole vielä kertaakaan järjestäneet mitään yhteistä tekemistä, joten on oiva tilaisuus tutustua toisiimme hieman paremmin. Ja koska olen kaikkiruokainen, minulle kelpaa mikä tahansa paikka. Saavun minulle ilmoitettuun osoitteeseen ilomielin ja nälkäisenä. ;) Järjestö jossa työskentelen järjestää kaikille työntekijöilleen ison juhlan johon olen tietysti menossa myös. Tänä vuonna joulujuhla järjestetään hieman eri paikassa kuin muina vuosina, mutta kuitenkin niin lähellä, että pääsen polkupyörällä. Tonttulakki pitää piilottaa kypärän alle!

Aion myös tapani mukaan järjestää glögi-aamiaisen ja olen myös järjestämässä isoa ravintolaillallista johon osallistuu suunnilleen kaikki tuntemani naishenkilöt meidän kaupungista. Eli järjestämistä riittää! Toki ravintola valmistaa ruoat, ei tarvitse kuin ilmaantua paikalle ja muistaa ilmoittaa kaikille, että missä tavataan ja monelta. ;) Me vietämme joululoman Suomessa joten on kiva treffata ystäviä ennen vuoden loppumista. Glögi-aamiainen on perinne ja sitä odottavat monet ystäväni. He nimittäin pitävät glögistä tosi paljon! (Teen sen aina itse.)

Saamme myös joulukuussa Suomi-vieraita! Eli tiedossa on vieraiden kuskailua ympäri kaupunkia ja joulumarkkinoilla vierailua. Ehkä löytävät lahjoja joita viedä matkalaukussa Suomeen...Se olisi tosi kiva! Ja ehkä hekin maistavat sitä currywurstia...

Raskaana oleva ystäväkin kysyi, että milloin tapaisimme kahvittelun merkeissä. Hänellä ei ole enää kauaa, kun hänen esikoisensa syntyy. Niin ja olemmehan me miehen kanssa kaksin menossa ystäväpariskunnan kemuihin joihin ajattelin leipaista luumutorttuja...Mutta hei, tosi kiva, kun on tiedossa kaikenlaista hauskaa! 





Orkidea voisi olla hyvä lahjaidea! 
Tämä joka on yläkuvissa on todella vanha, ihastuttaa aina vaan ja 
kukat ovat tuollaisia ruokalautasen kokoisia. Tämä yksilö 
kaunistuttaa tyttären huonetta. Poika tykkää enemmän viherkasveista.


Kuinka monet pikkujoulut aiot juhlia tänä vuonna? 

MUKAVAA torstaita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti