tiistai 26. lokakuuta 2021

Kynttilätunnelmaa ja villasukkien kudontaa













Meidän tytär pitää siitä huolen, että olohuoneessa palaa aina kynttilä tai oikeastaan useampi. Hän huomaa, jos tuikut ovat palaneet loppuun ja hän muistuttaa ostamaan pidempiä tulitikkuja kaupasta, että on turvallisempi sytyttää. Tietää kyllä, että kynttilöitä ei poltella jos jompikumpi vanhemmista ei ole kotona tai kuinka kynttilöitä ei jätetä ikinä valvomatta.  (Ja toki poitsu tietää nämä kaikki myös! Mutta hän ei ole samanlainen kynttilätunnelmoija kuin siskonsa. ;))

Ja muistelisin, että ovat opetelleet koulussa sekä päiväkodissa miten kynttilä sytytetään turvallisesti. :) Tärkeä taito!

Minä olen sellainen innostuja ja tykkään puuhailla kaikenlaista. En ole lainkaan sellainen tyyppi, että kaiken pitäisi heti onnistua täydellisesti, vaan osaan ottaa rennosti, jos joku menee päin puuta. Olen nyt kutonut lyhyen ajan sisällä jo 4 villasukat ( 5. pari puoliksi valmis) ja jokaisen kohdalla olen joutunut purkamaan tai miettimään, että mitä sitä on tullut sählättyä. Sukkamalli ei ole edes ollut mikään monimutkainen, mutta tosiaan edellisestä kutomisesta on sen verran aikaa, että aloitetaan helpommasta päästä. ;) 

Näitä sukkia valmistuu joillekin joululahjaksi ja katsotaan kuinka monet kerkeää valmistua ennen joulukuun 24.....

;)

Kohta voisikin paeta sukkapuikkojen pariin sohvalle. Edellispäivän ruokaa on jäljellä, ei edes tarvitse kokata tänään! Huippua!

 

2 kommenttia:

  1. Villasukkien kutominen on niin hauskaa ja kivoja malleja on paljon netissä ja lehdissä. Ja lahjan saaja se vasta ilahtuukin 😃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen kudoin taas yhtä sukkaparia ja olen jo keksinytkin, että kenen pakettiin ne laitan. Kutominen on oikein kivaa, eikä tarvitse ottaa stressiä, jos ei heti onnistu. Harjoittelulla taidot paranevat. Minä teen virheitä koko ajan ja sitten vaan puran hieman ja jatkan taas. :) Kiva tehdä itse joululahjoja. Ainakin nyt osalle. :) <3

      Poista