sunnuntai 25. lokakuuta 2020

Pakettivarkaita (?)

Eka en meinannut kirjoittaa aiheesta, mutta kirjoitan kuitenkin, kun asia ottaa niin päähän... 


Olimme tilanneet samasta nettikaupasta yhden arvokkaan ja yhden edullisemman tuotteen. Tiesimme niiden tulevan samassa lähetyksessä ja paketin piti saapua muutaman päivän sisällä. Saapumispäivänä siinä puolen päivän jälkeen en ollut kotosalla, mutta iltapäivästä olin kotona sitten iltaan asti. Kuriirit käyvät oven takana (yleensä) iltapäivällä. 

(Ja, jos en ole ollut kotona, paketti on joko viety naapuriin tai joskus hyvin harvoin jätetty oven taakse.) 

Paketin saapumispäivänä mies tuli kotiin aika myöhään ja oli löytänyt paketin ovemme takaa. Mutta paketissa oli vain toinen tilaamistamme tuotteista, se halvempi... Hän oli myös ihmetellyt kuinka pahvilaatikko tuntui siltä kuin se olisi jo kerran avattu eikä sisällä edes ollut mitään kuittia tmv.

Noh, seuraavana päivänä kysäisin naapurilta, että olivatko he kenties jättäneet paketin meidän ovemme taakse. Naapuri kertoi ottaneensa vastaan yhden paketin puolen päivän jälkeen (eli juuri silloin, kun en ollut kotona) ja illalla vasta oli muistanut jättää sen meidän oven taakse. 

Tilaussivulta tarkistin asian ja siellä luki aivan selvästi, että a ja b tuotteet ovat lähetetty ja ovat vastaanotettu xx.xx. päivänä, klo xx.xx.

Otin oitis yhteyttä nettikauppaan ja rahat hyvitettiin meille muutaman arkipäivän kuluessa. Onneksi!

Mutta missä se tilaamamme tuote on? Onko sen napannut joku pitkäkyntinen? Miksi mies sanoi, että paketti näytti avatulta? Vai eikö sitä toista tuotetta koskaan laitettukaan pakettiin, oliko se virhe nettikaupan osalta? Mutta yhä edelleen miksi mies sanoi pahvilaatikon olleen avatun oloinen...



Tästä on nyt aikaa reilusti yli viikko, eikä tilattua juttua näy vieläkään... (Toki, tilaus on jo peruutettu, mutta kuitenkin. Jos järjestelmässä olisi joku virhe, tuotehan saattaisi silti saapua.)

Rahan puolesta ei enää harmita, kun summa on jo hyvitetty tilille, mutta harmittaa sen puolesta, että kuka tekee tällaista? Vai oliko alunperin tilauksessa joku sekaannus? *huoh* Päätimme miehen kanssa, että arvokkaammat asiat pitää varmasti ostaa tästä lähtien suoraan liikkeestä. 



mukavaa sunnuntaita sinulle!



p.s. Vähän tylsä postaus näin sunnuntaipäivään, mutta mielen päällä olevat harmitukset on hyvä purkaa johonkin ja minulle se kanava on tämä blogini. 

4 kommenttia:

  1. Harmillinen juttu! Kyllä nettiostosten kanssa voi käydä mitä vain. Nuorempi tytär tilasi Kiinasta asvalttikoneen 4-vuotislahjaksi poikamme pojalle, kun sitä ei muualta saanut ja poika sitä oli kovin toivonut. Tuli jo tieto tullauksesta ja ohjeista, miten sen voi tehdä. Siihen se sitten jäikin, ei tullut tietoa, että nyt pitää tullata eikä myöskään koskaan sitä pakettia ja rahat taisivat mennä sen sileän tien. Eikä ollut ihan halpa edes.
    Mukavaa sunnuntain iltaa ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ottaa kyllä varmasti kupoliin... Ja, kun on vielä lapsen lahjasta kyse. Mutta toivottavasti poika sai jonkun toisen lelun tilalle. :) ❤

      Poista
  2. Todella ikävä juttu! Näistä aina kuulee ja en kyllä epäile, etteikö monenlaista vilppiä voi tapahtua; sekä jo ennen tavaran lähetystä, matkalla että lähes määränpäässä, kun paketti pyörii ties monenko kuriirin kautta ennen kuin päätyy tilaajansa käsiin. Hyvä, että rahat on palautettu, se sentään vähän lohduttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on todella ikävää, jos ei aina voi luottaa siihen, että hommat sujuisivat kuten kuuluisi... Onneksi kuitenkin suurimmaksi osaksi ihmiset ovat rehellisiä.❤ Näin haluan uskoa. :) Mukavaa tiistaita sinne! ❤

      Poista